Home > architectural, Canon EOS 40D, Johor > pondok burukku

pondok burukku

this is my first house

Alhamdulillah. Me sudah tiba di tanahair dengan selamat.

Semalam (Sabtu) me sudah balik kampung. Jumpa ayahnda. Ziarah pusara bonda. Jengkel juga kerana tanda nama pada pusara bonda masih belum dipasang lagi.

Bincang pasal pondok buruk me yg sudah lama tidak dihuni orang. Akhirnya, selepas dua poh tahun usia pondok itu, seusia dengan aDm (20), me ambil keputusan untuk merobohkan dan memindahkannya.

[+ different view of the house on my fotolumayan and flickr ]

Alahai.

  1. November 22, 2010 at 8:48 am

    Selamat kembali.
    Wah! en_me pun ada akaun flickr?

    Saya punya dah lama tak diaktifkan…

    • November 22, 2010 at 9:05 am

      flickr me dh lamer ader tp lamer x aktif gakk.. ehehe

  2. Yati S
    November 22, 2010 at 9:04 am

    Salam en_me,
    Slmt pulang ke tanah air dan pulang ke kg halaman. Rumah tu nampak antik dan nostalgik. Tentu banyak kenangan dolu-dolu dlm ingatan..Bina banglo sebijik mesti cantik..sapa la nak duduk nanti..klu lalu lalang sana boleh singgah banglo en_me ek..

    • November 22, 2010 at 9:09 am

      itula saper nk duduk nanti kann.. kalo lamer sangat, takut2 ader orglen yg duduk fulakks.. ahaks

  3. November 22, 2010 at 9:08 am

    mahu bena banglo keh?

    • November 22, 2010 at 9:15 am

      maner ader abg maza itteww..

  4. November 22, 2010 at 9:12 am

    kenangan lama mengusik jiwa ye en me?? hiks..

    • November 22, 2010 at 9:15 am

      xlah mengusik sangatt.. ehehe

  5. November 22, 2010 at 9:23 am

    rumah pusaka la kirenye ni me yeak…..kalo di baik pulih n jadikan tempat pertemuan adik beradik elok juga nie…..

    • November 22, 2010 at 9:27 am

      x berbaloi nak dibaikpulih ghiteww.. uhuhu

  6. November 22, 2010 at 9:38 am

    rumah embah saya lagi buruk daripada yang ni.
    lagi sedih bila melihatnya sebab org yg diamanahkan untuk menjaganya tidak berbuat demikian.

    • November 22, 2010 at 10:21 am

      masing2 ader masalah memasing kanns.. uhuhu

  7. hamizah
    November 22, 2010 at 11:25 am

    sayangnya rumah terbiar macam tu je..

    • November 22, 2010 at 11:26 am

      sebab teww nak kena roboh.. sodeyy kanns

  8. November 22, 2010 at 11:27 am

    kepada warganegara malaysia… selamat pulang ke tanahair… seronookk tengok foto2 tu…

    • November 22, 2010 at 11:32 am

      tinggalla komen oke.. ihiks

  9. November 22, 2010 at 3:05 pm

    Selamat Pulang ke tanah air yg tercinta…huhu

    • November 22, 2010 at 3:22 pm

      ehehe.. thanx

  10. November 22, 2010 at 4:20 pm

    Jangan robohkan kalau boleh
    Upgrade buat homestay

    • November 22, 2010 at 4:23 pm

      xper bro, banyak masalah lain nnti yg datangg.. uhuhu

  11. November 22, 2010 at 9:38 pm

    bila nak pegi lagi?

    banyak simpan kenangan pondok tu.

    • November 23, 2010 at 3:41 am

      xlah byk maner.. uhuhu

  12. November 23, 2010 at 10:24 am

    sentimentalnya..ambik gambar banyak2 simpan yeh.

    • November 23, 2010 at 10:40 am

      kenangan sepanjang zaman tewww.. uhuhu

  13. November 23, 2010 at 3:53 pm

    alamaaaak sayangnya….!

    • November 23, 2010 at 3:58 pm

      sayang sayang buah kepayangg.. uhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s