Archive

Archive for the ‘Ho Hum’ Category

Unblogging for One Whole Year

December 31, 2011 Comments off


Kenny Rogers Restaurant, Jaya Jusco Tebrau City, JB

Dan empat tahun lebih me memblog. Me pon dah rasa penat lah sebab hari hari me kan update blog, rasa nak berehat sebentar.

Terimakasih buat kengkawan semuanya. Kalau dipanjang umur, kita akan berjumpa di tahun yg satu lagi ye insyaAllah.

Wasalam dari me yg jauh dimata tapi tetap dihati.

Alahai.

Advertisements
Categories: Ho Hum, myself

siri bercakap dgn kartun: akhirnya..

November 22, 2010 43 comments

me, myself and mimizuzuhaha

Bukan senang nak menari dengan kartun tawww.

Terimakasih kepada cik mimizuzuhaha yg kreatif dan jelitt itteww.

Alahai.

Categories: Canon Ixus 110IS, Ho Hum

Weekly Links – 3rd September 2010

September 3, 2010 33 comments

It was really hard to capture the flag with the wind was not on your side (Petronas Petrol station, Mersing)

Hari ini hari jumaat der, macam biasa me akan buat entri pautan dari blog-blog kengkawan yg menarik perhatian.

Alahai.

Categories: Canon EOS 40D, Ho Hum, Johor

Weekly Links – 27th August 2010

August 27, 2010 9 comments
hibiscus

Hibiscus schizopetalusi 'Pagoda' in Kebun Bunga Raya (Hibiscus Garden), Kuala Lumpur. The picture was taken a very long time ago.

Hari ini hari jumaat der, me akan buat entri pautan dari blog-blog kengkawan yg menarik perhatian.

Alahai.

Categories: Flora, Ho Hum

Hello world!

August 20, 2010 1 comment

Welcome to WordPress.com. This is your first post. Edit or delete it and start blogging!

Categories: Ho Hum

Weekly Links – 20th August 2010

August 20, 2010 46 comments
yaasir

Now it is much easier to ask him (Yaasir) to do modelling for my photography session. He could stand still much longer not like before (Girl's dormitory, IKM Jasin)

Mulai minggu ini, setiap hari jumaat me akan buat entri pautan dari blog-blog kengkawan yg menarik perhatian.

Alahai.

Categories: Ho Hum

Déjà vu

August 10, 2010 30 comments
breakfast

every morning, women cook for women (persiaran hampshire )

Minggu lepas, me ada terbaca cerita berkenaan perempuan kutuk perempuan, dalam blog perempuan juga.

Cerita no. satu dalam blog kakcik seroja yg bengang dgn ‘wanita’ sepejabat yg suka sangat melukakan hati dan perasaannya. [+ cerita aku ]

Cerita no. 2 dalam blog mrsecam mengutuk cara ‘ladies’ yg memandu kereta. [+ cite pg nih ]

Me bukanlah nak kutuk kaum wanita. Dah biasa kita dengar. Sampai ada yg tarik-tarik rambut dikhalayak ramai. Ada yg datang serang kat ofis suami tercinta tercanguk berjam-jam bagai. Ooops kelaut pula me. *Senyum. Itu hanyalah sebahagian asam garam kehidupan kan. Kannns.

Kebetulan juga, pada masa yg sama (khamis) me dah ‘ter’masuk ke majlis tazkirah zuhur di surau me yg itu. Tetiba rasa déjà vu pula. Sebab ustaz yg dijemput berucap pada majlis itu juga mengutuk kaum wanita yg suka berfitnah (perangai yg amat terkutuk). Tiadalah ustaz itu tidak mengutuk, kecuali mengutuk belaka ucapannya. Tapi kutukan ustaz berlapik juga. Sambil beritahu, tak semua perempuan seburuk itu. Hinggakan dalam alquran tersedia satu surah yg bernama ‘an-nisa’, cerita tentang keistimewaan dan kepentingan wanita juga.

Cerita lain. Kita akan mula berpuasa esok. InsyaAllah. Me cuma nak ucap selamat menunaikan ibadah puasa di bulan ramadhan al-mubarak.  Semuga ramadhan ini lebih baik dari yang sebelumnya. Dan mendapat kelebihan malam lailatul qadar. Amin ya robbalalamin. Me juga mohon ampun dan maaf atas apa jua kesalahan pada kengkawan semua. Jangan gaduh-gaduh ya kengkawan.

Alahai.

Categories: Ho Hum